Пам'ятки учням



Запорожская Сечь
Як скласти розповідь за малюнком?

1. Уважно розглянули малюнок, прочитати надпис до малюнка .

2. Поміркувати над темою малюнка.

3. Скласти план розповіді.

4. Вказати  час, місце подій.

5.Розказати про людей, що зображені на малюнку, описати і й зовнішність дій.

6. Описати предмети, що зображені на малюнку.

7. Зробити висновок, висловити своє ставлення до зображення .
 


Як аналізувати історичний документ?

Визначити: Хто автор документа? Чиї інтереси він захищає?
Коли написаний документ? Як могли вплинути на автора документа історичні події чи загальна ситуація в цей період?
 
Документ первинний (запис очевидця, учасника події) чи вторинний (коментар чи переказ про подію з уст дослідника).
 
Відокремити в документі факти й коментарі та проаналізувати їх окремо.
 
Про що розповідається у документі? Яка сторона події замовчується?
Де відбувалася подія, про яку йдеться у документі? З якою місцевістю вона пов'язана?


Як скласти історичний портрет?

                                                                     План

1. Історичні умови, в яких формувалася особистість історичної постаті.

2. Походження. Біографічні дані.

3. Особисті якості історичного діяча та умови їх формування.
4. Навколишнє суспільне середовище. Інтереси якої верстви суспільства виражав діяч.
5. Цілі діяльності та можливості їх досягнення.
6. Засоби досягнення мети.
7. Основні результати діяльності історичної особи, ставлення до неї сучасників.
8. Значення діяльності особистості для регіону, країни, світу.
9. Оцінка діяльності особистості в сучасній науці.
10. Ваше ставлення до цієї історичної особи як людини та історичного діяча.
11. Яку особу сьогодення ви могли б поставити в один ряд з нею? Чому?


Пам'ятка з використання карти як історичного джерела

1. Займіть позицію біля карти так, щоб не заступати природне освітлення.
2. Запам'ятайте, що коли ви стоїте навпроти карти, вгорі буде північ, внизу —південь, зліва — захід, справа — схід.
3. Навчіться читати легенду карти — її умовні позначення. При всій різноманітності карт однотипні факти, події, явища — кордони та столиці, райони повстань, напрямки головних ударів і місця битв тощо — зображуються на них схожими позначками.
4.Зверніть увагу на написи, діаграми, таблиці, портрети, рисунки, які є на карті, і ви зрозумієте, що є резон у твердженні «Карта — це державна шпаргалка».
Працюючи з контурною картою, користуйтеся кольоровими олівцями, робіть умовні позначення.
6. На дрібномасштабних картах окремі позначки робіть шифрами, які включайте в умовні позначення, це впливатиме на естетику виконаної вами роботи.

План характеристики архітектурної пам'ятки
1. Назва архітектурної пам'ятки.
2. Вигляд архітектурної пам'ятки.
3. Призначення пам'ятки.
4. Час створення і місце будування.
5. Держава, в якій створено архітектурну пам'ятку.
6. Замовник або ініціатор створення.
7. Автор (архітектор).
8. Матеріал для будівництва.
9. Основні компоненти споруди.
10. Споруда поодинока чи збудована в ансамблі? Споруди, які входять до ансамблю.
11. Види мистецтва, використані у споруді.
12. Значення цієї пам'ятки архітектури для історії та культури країни, в якій вона побудована.



Немає коментарів:

Дописати коментар